Om AUC

Albertslund Ungecenter - stedet for unge, hvor der både er lyst til læring og læring til lyst.

Indhold

Den 1. august 2013 samledes Ungdomsskolen og Det 10. Element med en fælles ledelse og et nyt navn,

Albertslund Ungecenter består af Albertslunds kommunale fritidsundervisning for de 14-18 årige, heltidsundervisningen og 10. klasserne.

Det består for nuværende af to afdelinger, Vognporten 1 og Gymnasievej 1, men på sigt skal afdelingerne ligge på samme adresse. Albertslund Ungecenter hører under Ungdomsskolelovgivningen, der giver nogle udvidede samarbejds- og undervisningsmuligheder..

I første omgang er der ikke så mange ting, der er ændret, da vi forsat bor på forskellige adresser, men man vil møde både kendte og mindre kendte ansigter på de to steder. Vi har en fælles ledelse og en ny fælles hjemmeside, hvor man gerne skulle kunne se at Albertslund Ungecenter foruden undervisning også giver de unge endnu flere muligheder for et spændende ungemiljø og et givende fællesskab.

Hvis du er blevet mere nysgerrig på stedet, hvor man bliver klogere, sjovere og modigere, så se under fritidsundervisning for at se på alle de spændende hold.